Az e-learning stratégia viszonylag felkapott kifejezés napjainkban, de általában csak az oktatási stratégiára utalnak vele. „Jól el lehet adni” ezzel a hagyományosan bevált és divatos jó fogásokat, módszereket, tanításhoz való hozzáállást, illetve felhívni az e-learning és az oktatás mindenkori sarkalatos problémáira a figyelmet. Ezt mutatja számos blogbejegyzés, rövid cikk, amelyek pár pontban összefoglalt, „felbecsülhetetlen tippeket” adnak a sikeres interaktív „e-learning stratégiához”. Közös céljuk, hogy a tanulók az e-learning tanfolyamokat élvezzék. Az 5 vagy 7, 8, 10 stb. tippa sikeres e-learning stratégiához internetes cikkek tömör, szologenszerű címekkel és hozzájuk rövid magyarázatokkal világítanak rá a stratégiakészítés sarkalatos pontjaira.
Abból a szempontból hasznosak ezek, a gyakran infógrafikákkal is alátámasztott rövid írások, hogy látványosan csokornyi lényeges, illetve trendi elemre hívják fel a figyelmet oktatásistratégia-szinten. A blogbejegyzések célcsoportjai általában a kis cégek és az egyszemélyes tanári vállalkozások, illetve gyakran kurzusszintre korlátozódnak.