[1] szerzője úgy találja, hogy „a „stratégia” kifejezés különböző dolgokat jelenthet a különböző emberek számára, sok dologra vagy egyáltalán semmire sem utalva. Adjuk hozzá a „tanulás” kifejezést, és tökéletes receptünk van az összezavaráshoz.”
A teljes szervezetet és a tanulókat veszi figyelembe a rövid írás. Kilenc tanácsa megszívlelendő a felsőoktatási intézmények stratégiáit kialakítóknak is:
Határozzák meg, hogy mit szeretnének megvalósítani, miért és milyen időkeretben.
Értsék meg, hol helyezkednek el jelenleg a célhoz képest.
Azonosítsák az értékelési paramétereket.
Gondolják át a tanulás teljes hatókörét és a szervezet kultúráját is.
Vegyék tekintetbe, milyen elsajátítható készségekre van szükség és mi áll rendelkezésre.
Határozzák meg a tananyag-tartalom frissítésének gyakoriságát.
Gondolják át, hogyan fog illeszkedni az alkalmazottak napjaiba a tanulás.
Fontolják meg, kiket és mikor kell bevonni az oktatási feladatokba.
Gondolják át a szükséges eszközöket és technológiákat.