Bates és Poole (2003) modellje [1] kulcskritériumokon alapul. Ezek segítségével kiválaszthatjuk a megfelelő technológiákat a felsőoktatásbeli tanításhoz. A nyolc kritérium:
a technológia tanulók számára megfelelősége;
könnyű használat és megbízhatóság;
árak;
tanítási és tanulási megközelítések;
interaktivitás;
szervezeti kérdések;
újdonság;
sebesség (például milyen gyorsan fejleszthetők tananyagok).
Könyvükben irányelvet is adnak az elektronikus technológiát használó kurzusok kifejlesztéséhez és megvalósításához, valamint foglalkoznak a szervezeti és technikai támogatási struktúrákkal, amelyeknek a technológiát használó oktatók mögött kell állniuk.
Elméleti és pedagógiai alapot nyújtanak az oktatóknak kritikai döntéseik meghozatalához. Vizsgálják a kapcsolatot a tudás, tanulás, tanítás és a média természete között.
Források
J. C. Yerbury: Effective Teaching with Technology in Higher Education: Foundations for Success. A.W. Bates and Gary Poole. (2003). Jossey-Bass, San Francisco, p. 306. Canadian Journal for the Study of Adult Education, 19(1), 77-79.