Mobiltanulási kategóriák (Naismith et al.) admin 2018. június 8. Osztályok: e-learning modellek / mobiltanulásiTípus: modellek osztályozása Naismith et al. (2004) [1]-ben temérdek 2003-ig fellelhető példát hoztak hat kategóriában a mobiltanulás területéről. A példákat úgy választották meg, hogy egy vagy több jellemzővel rendelkezzenek a következőkből: széles körű hatás, főként a hallgatói létszám miatt; erős elméleti alapok; érdekes vagy új tevékenység támogatása; a mennyiség és a minőség eredményei is jelentkeznek. A hat elméleti alap a jellemző tevékenységekkel az alábbi: Behaviorista: gyakorlás és visszacsatolás osztályteremi válaszrendszerekkel. Konstruktivista: szimulációkban részvétel. Szituatív: probléma- és esetalapú tanulási kontextus-tudatosság. Kollaboatív: mobilszámítógép által támogatott tanulás. Informális és élethosszig tartó: szándékos és véletlen tanulási epizódok támogatása. Tanulási és tanítási támogatás: egyén támogatása az adminisztrációs feladatokban. Források L. Naismith, P. Lonsdale, G. Vavoula, M. Sharples, Literature Review in Mobile Technologies and Learning, Futurelab Literature, Review Series, Report No 11., ISBN: 0-9548594-1-3, Futurelab, Harbourside, 2004.