Donaldson továbbfejlesztett, saját modelljével (2011) egy USA-beli egyetem kétéves főiskolai előkészítő képzésének hallgatóinál vizsgálta a mobiltanulás elfogadottságát és a mobilhasználatot azok meghatározó tényezőivel [1]. Eredményei nem általánosíthatók, csak erre a vizsgált tanulócsoportra igazoltak. Donaldson az alábbiakat állapította meg a hallgatókra (lásd alább az ábrát):
Jelentősen meghatározza a mobileszközzel való tanulás viselkedési szándékát:
a tanulással kapcsolatos teljesítményelvárás (performance expectancy),
a könnyítő feltételek (facilitating conditions),
a társadalmi befolyás (social influence),
az érzékelt játékosság (perceived playfulness of learning).
Nem jelentős előrejelző:
az erőfeszítés-elvárás (effort expectancy),
a tanulás önmenedzselése (self-management of learning),
Jelentős negatív előrejelzője a viselkedési szándéknak:
a használat önkéntessége (voluntariness of use),
Nem talált eltéréseket:
kor és
nem tekintetében.
Források
L. Donaldson: The Florida State University College of Communication & Information Student Acceptance of Mobile Learning, Summer Semester 2011, Ph.D. értekezés, http://diginole.lib.fsu.edu/, látogatva 2017.05.10.