“Mar Gutiérrez-Colón Plana (2012) előadása szerint az elektronikus eszközökkel tanításnak öt hulláma van. Az első négy Pownell és Bailey (2001) szerint megadott, az ötödik az után indult [1]:
hullám: 1970. előtt kezdődött (lemezjátszók, magnókazetták). Mar Gutiérrez-Colón Plana, aki nyelvtanár, ehhez megjegyzi, hogy 1902-ben a Linguaphone nyelviskola állította elő az első viaszhengereket, 1920-ban jelentek meg a Phonograph hanglemezek, majd ezeket a mágneses kazetták helyettesítették 1960-ban az 1980-ban induló digitális technológiáig.
hullám: 1970-ben indult a PC megjelenésével.
hullám: 1990-ben kezdődött az internet és a világháló megjelenésével.
hullám: 2000-ben kezdődött, ahogy a laptopok és a mobiltelefonok terjedésnek indultak. Ma a kézi számítógépek vannak az oktatási technológia fejlődésének élvonalában.
hullám: Valószínűleg az iPod és az MP3 lejátszók megjelenésével indult, amelyeket széles körben használnak tanulásra. (Az előzőleg kapható kézi eszközök, például a PDA-k üzleti eszközök voltak, nem használták oktatásban.)” [2, pp. 51]
Források
Mar Gutiérrez-Colón Plana, Mobile learning (smartphones) as a support tool in the language classroom, Feltölve: 2012.08.30. előadás, http://www.youtube.com/watch?v=kcBEMtNv3XM.
Berecz Antónia, Seres György: Mobilizáljuk az e-learninget, Journal of Applied Multimedia 2./VIII./2013 HU, Neumann János Számítógép-tudományi Társaság, Multimédia az oktatásban szakosztály, 2013.08., ISNN: 1789-6967, pp. 53-62. Látogatva: 2019.03.13.