Beetham szerint a közvetlenül a technológia affordanciájára (a technológiai környezet által kínált eszközökre és lehetőségekre) összpontosító e-learning modellek hatékonysága vitatható [1, p. 4], de az e-learning modellek készítésénél tekintettel kell lenni arra, hogy azok lesznek sikeresek a gyakorlatban, amelyek az adott korszakban legáltalánosabban hozzáférhető, kényelmesen használható technológiákat alkalmazzák [2, p. 49]. „A korai modellek, mint az igényvezérelt modell [3] a tartalomban, elérésben és elektronikus szolgáltatásokban nyújtott technológia szerepére fókuszáltak. Az igényvezérelt modell a vásárló minőségi tartalom, közzététel (delivery) és szolgáltatás iránti igényeit hangsúlyozza” [4].
A. Berecz és Gy. Seres: „Mobilizáljuk az e-learninget”, in Journal of Applied Multimedia 2./VIII./2013, Journal of Applied Multimedia 2./VIII./2013, Kiadó: Neumann János Számítógép-tudományi Társaság, Multimédia az oktatásban szakosztály, 2013.08. hu: pp. 49–58. ISNN: 1789-6967, látogatva 2017.05.10.
C. J. MacDonald, E. J. Stodel, L. G. Farres, K. Breithaupt és M. A. Gabriel: „The demand-driven learning model: A framework for web-based learning”, in The Internet and Higher Education, 4, 2001. pp. 9–30.