
E-learning 3.0 keretrendszer (Sofiadin és Issa)
admin 2018. július 1.

A kiindulási e-learning 3.0 keretrendszer (E-Learning 3.0 Framework, EL3F) [1]
Osztályok: e-learning modellek / sokdimenziós
Típus: gyakorlati modell
“A malajziai szakemberek az alábbi ábrán összefoglalt modellel kezdtek hozzá országukban az érdekeltekből (tanulókból, tanárokból és az adminisztráció munkatársaiból) kialakított fókuszcsoportokkal felsőoktatásuk e-learning keretrendszerének kialakításához, hogy céljukat elérjék: 2020-ra fejlődő, tudásalapú gazdaságot alakítsanak ki. Négy dimenzióba két-három kategóriát és azokba kettő-négy kritériumot soroltak be (utóbbiak zárójelbe téve a felsorolásban). Ezek a következők: [1]
- Felhasználók dimenziója: emberek (hallgatók, tanárok, érdekeltek); interakciók (közösségi interakciók, hallgatói interakciók, személyes tanulási környezet [Personal Learning Environment, PLE]).
- Technológia dimenziója: technológia (web 3.0, felhőszámítás); adat (nagy adathalmazok/big data, linkelt adatok, adatvezérlés); hajtóerők (elosztott programozás, kollaboratív intelligens szűrés, 3D vizualizálás és interakciók, kiterjesztett okos mobiltechnológia).
- Tanítási alapelvek dimenziója: pedagógia (tanítás és értékelési módszerek, kondicionálás, személyre szabás, együttműködés); tananyag (egyenrangú tanulás, kiértékelés és visszacsatolás, személyes készségek fejlesztése és gyakorlása, személyes mentorálás, egyetem és tananyag).
- A tanulás dimenziója: tanulási stílusok (formális, informális, közösségi, személyre szabott tanulás); tanulási elméletek (pragmatikus, konnektivista).” [2]

Források
- Aidrina binti Mohamed Sofiadin, Tomayess Issa: „An Initial E-learning 3.0 Framework for Higher-Education Universities in Malaysia”, IADIS232, DOI: 10.13140/RG.2.1.1279.1764, ISBN: 978-972-8939-77-9, in IADIS International Conference on Internet Technologies & Society 2012, pp. 232–236. 2015 november, https://www.researchgate.net/publication/283472550_AN_INITIAL_E-LEARNING_30_FRAMEWORK_FOR_HIGHER-EDUCATION_UNIVERSITIES_IN_MALAYSIA, látogatva 2017.05.10.
- A. Berecz: Proposal for classifying e-learning models. Journal of Applied Multimedia 4./XII./2017. DOI: 10.26648/JAM.2017.4.001. pp. 35-54. HU: Javaslat az e-learning modellek osztályozására. pp. 55-75.