“Példaként erre az osztályra Miskolczi, az élet széles területeire kiterjedő tanulás modelljét hozom, amely az egész életen át (life long) tanulás mellett az élet széles területeire (life wide) kiterjedő tanulást hangsúlyozza [1]. Az alábbi ábra szemlélteti, hogy a hagyományos megközelítés szerint elkülönülnek egymástól – illetve kissé átfedik egymást – a formális (iskolarendszerű) és az informális tanulási szakaszok.
A XXI. század eszközeinek és lehetőségeinek alkalmazásával azonban – a modern megközelítés szerint ezek a szakaszok már nem különülnek el egymástól, hiszen az iskolában is kapunk olyan feladatokat, amelyeket az internet felhasználásával „informálisan” kell megoldanunk, az internetes játékok közben pedig „formálisan” is tanulhatunk történelmet, földrajzot vagy bármi mást »az élet minden területéről«” [1, p. 24].” [2]
Források
I. Miskolci: Virtuális intranet hálózat alkalmazási lehetőségei a polgári és a katonai távoktatásban, Nemzeti Közszolgálati Egyetem Katonai Műszaki Doktori Iskola, 2011. p. 157.