Az irányelvek az intézményeknek csak irányokat jelölnek meg, hogy a minőséggel összefüggő törekvéseiket minél hatékonyabban valósíthassák meg.
A QAA (Quality Assurance Agency for Higher Education) irányelvek Angliában készültek, a tananyagokra és a támogatásra alapoznak. Az átfogott négy nagy területet: a rendszertervezés, a tudományos szabványok, a programszállítók és a hallgatói támogatás. A jogi, pénzügyi és adminisztratív aspektusok is megjelennek benne. A tudományos működés területén az egyik sarokpont az intézményi felelősség. Ez kiterjed a távoktatási tananyagok specifikálására, a módszertani megalapozásra, a monitorozásra és a visszacsatolásra. A tanulók fejlesztésében az intézmény felelősségi körébe tartozik az autonóm tanulásra való képesség kialakítása és a reális célok megfogalmazása, hogy jól informált, és így maga is felelősen döntést hozni tudó hallgatói kör alakulhasson ki az önellenőrzés lehetőségével [1].