A nemzeti megközelítések alapján egy általános leírás alkotott az ISO/IEC JTC1 SC36 munkacsoport, a tanulási technikák szabványosítási testülete. Döntően a német referenciamodellre, a DIN PAS 1032-1 [1] [2] (DIN 2004) alapoz.
Az ajánlási keretrendszer a minőség-megközelítéshez (Reference framework for the description of quality approaches [RFDQ]) leíró keretrendszert tartalmaz, valamint folyamatmodellt, hogy egyedi szakkifejezésekkel legyenek leírhatók a folyamatorientált minőség-megközelítések, és hogy transzparenssé legyenek tehetők. A leíró keretrendszer komponenseit összefoglaló táblázatok [3] igen hasznosak.
A minőségi adaptációs modell (Quality Adaptation Model [QAM]) az ISO/IEC 1976-1 szabvány adaptálása. Az adaptálás ebben a kontextusban azt jelenti, hogy az ajánlásmodell csak mint irányvonal szolgál a szervezet számára, megadja, hogy mely aspektusokat kell figyelembe venni. A modell négylépéses folyamatot követ a kontextus megállapításától a szükségletekre alapozott adaptáción át a minőségrendszer megvalósításáig, majd azt követő folyamatos fejlesztéséig [3].
Források
U.-D. Ehlers, L. Goertz, B. Hildebrandt, J. M. Pawlowski: Quality in e-learning Use and dissemination of quality approaches, in European e-learning. A study by the European Quality Observatory. Cedefop Panorama series; Office for Official Publications of the European Communities, Luxembourg, 2005. Látogatva: 2008.