A kritériumlisták vezérfonal kijelölésével segítik elő a minőségbiztosítási folyamat hatékonyságát. Területenként/részterületenként vázlatpontokba szedik a legfontosabb áttekintendő kérdéseket.
[1] osztrák tanulmány az e-learning keretrendszerek használata esetén is jól alkalmazható vezérfonalat nyújt didaktikai, tartalmi és képzési kritériumlistáival. A keretfeltételekből és oktatásmódszertan alapvetéseiből kiindulva sorra veszi az e-learning specifikumokat a hallgatóra és a személyzetre. A tanulási és tanítási elméletek kiterjesztését nyújtja a virtuális térben, keresve a mediális támogatás és a teljesítményértékelés új útjait az együttműködés minőségére helyezve a főhangsúlyt.
Források
K. Hametner, T. Jarz, W. Moritz, J. Pauschenwein, H. Sandtner, I. Schinnerl, A. Sfiri, M. Teufel: Qualitätskriterien für E-learning, Wien, 2006. Látogatva: 2008.