ISO 9000
„Az ISO 9000 a gazdasági szféra minden területén, a legszélesebb körben elterjedt szabványsorozat, amely a vállalkozás méretétől és tevékenységi körétől függetlenül segíti elő és garantálja a termékek és a szolgáltatások állandó kifogástalan minőségét, folyamatos fejlesztését és a vevői igényeknek való mind magasabb szintű megfelelést. Mivel általánosan használható, az oktatás, illetve az e-learning területén is alkalmazhatjuk” [1].
A rendkívül erős helyi és nemzetközi versenyben a minőséget nem csak a termékre, de az egész vállalatra, annak működésére is kiterjesztve kell alkalmazni. A minőségirányítási rendszer azt biztosítja, hogy a cégen belüli folyamatok áttekinthetőek és a tevékenységek ésszerűen dokumentálhatóak legyek, lehetővé téve a folyamatok napi irányíthatóságát. Az ISO 9000 legnagyobb érdeme talán az, hogy széleskörű minőségöntudathoz vezetett a szervezetekben, még ha nem is teljesen találkozik az átlátszóság, adaptálhatóság és a skálázhatóság, illetőleg a részvétel stb. követelményeivel [2].
Források
- Berecz Antónia, Kriskó Edina: Az e-learning minőségbiztosítási megközelítései és alkalmazásuk a GDF ILIAS-ban, in Informatika a felsőoktatásban 2008, Debreceni Egyetem Informatikai Kar, ISBN 978-963-473-129-0, Látogatva: 2018.09.01.
- U.-D. Ehlers, L. Goertz, B. Hildebrandt, J. M. Pawlowski: Quality in e-learning Use and dissemination of quality approaches in European e-learning A study by the European Quality Observatory, Cedefop Panorama series; Office for Official Publications of the European Communities, Luxembourg, 2005
- Kép forrása.