Stratégiák osztályozása az online tanulás szintjei szerint (Solan Consortium)
admin 2018. július 2.
Osztályok: e-learning stratégiák / e-learning stratégiákat tipizáló modellek / stratégiában betöltött szerepe szerint
Típus: gyakorlati modell
A Sloan Consortium 2011-ben három csoportba sorolta a középiskola után oktatást nyújtó intézményeket attól függően, hogy stratégiájukban milyen szerepe van az online tanulásnak [1]:
- Stratégiailag nem online intézmények. A „Thousand Blossoms Bloom” megközelítés, vagyis a változatosság jegyében az intézmény szervezeti egységei bevonzhatnak forrásokat kurzusok teljesen onlie-ná alakításához. Viszont az intézmény fontosabb rendszerei – órarend, regisztrációs rendszerek, pénzügyi szerződések és tanítás – alapvetően a hagyományosak maradnak. Az USA-ban kb. 1000 ilyen intézmény volt 2010-ben.
- Elkötelezettek: „Légy fókuszált” a jelszavuk. A vezetők úgy döntöttek, hogy a kulcsfontosságú programjaikat nagyrészt online programokká alakítják át például a piaci lehetőségek miatt. Befektetnek az oktatástervezésbe, a technológiai támogatásba és más szükséges erőforrásokba, hogy ezt lehetővé tegyék, valamint agresszíven forgalmazzák meg online programjaikat. A Sloan-elemzés szerint Amerikában kb. 800 intézmény volt ekkor ebben a kategóriában.
- Online, mint alapvető stratégia. Az intézmény működési modellje megváltozott, hogy kielégítse az online tanulás igényeit (például idő, regisztráció, oktatás, pénzügy). Az online kurzusok minden szakaszban olyan speciális készségekre koncentrálnak, amelyek mindössze három-nyolc hétig tartanak, és így a hallgatók gyorsan, könnyen és olcsón fejleszthetik készségeiket.Amikor a hallgatók készek rá, új modult kezdhetnek, illetve igény szerint nyújtja az intézmény az oktatást – ellentétben más online tanfolyamok rögzített tematikájával. A diákok tehát igény szerint választhatnak kurzusokat az online kínálatból. A tantárgyi kreditek átvihetők az állami főiskolák és egyetemek között. Ebben a modellben az online tanulásban az intézményi stratégia a technológia transzformatív potenciálját látja, és kihasználja ezt a lehetőséget (legalábbis részben) üzleti modelljének megváltoztatására.
A Sloan-tanulmány szerint a középfokú intézmények utáni intézmények kb. kétharmada ebben a csoportban volt, és az USA-beli online tanuló diákoknak szintén kétharmada járt ilyen típusú intézménybe.
Források
- Contract North: „A Template for Strategic Planning in Online Learning in Ontario Colleges and Universities”, 2011. Látogatva: 2018.04.10.