„Számos mobiltanulási modell készült az információs, kommunikációs és oktatási technológiák egy-két szempontja szerint, például a támogatott mobileszközök, a vezeték nélküli kommunikáció típusa, szinkron és/vagy aszinkron kommunikáció támogatása, állandó internetkapcsolat lehetősége a mobiltanulási rendszer és a felhasználó között, a felhasználó földrajzi elhelyezkedése, tanulási anyagok és/vagy adminisztrációs szolgáltatások elérése szerint.
Georgieva et al. (2005) [1]-ben általánosította az addig a szakirodalomban megjelent szempontokat, és bővítette két továbbival, az e-learning standardok támogatottságával és a tanárok–tanulók közötti kommunikációval. Megadták osztályozásuk 3D-s modelljét, amelynek tengelyei az online–offline kapcsolat, a campuson belüli–kívüli szolgáltatásnyújtás és az adminisztratív–tanítási anyagokhoz hozzáférés. A három tengely által képzett 3D derékszögű koordinátarendszerben kilenc különböző jellemző mentén rendezhetők el a mobiltanulási rendszerek (mobile Lear-ning Systems, mLSs). Az aktuálisan legjobbak a gömb origójában vannak” [2, p. 58]. (Lásd az alábbi ábrát.)
Georgieva: A. Smrikarov és T. Georgiev, „A General Classification of Mobile Learning Systems”, in International Conference on Computer Systems and Technologies – CompSysTech’ 2005, IV.14-1–6, http://ecet.ecs.ru.acad.bg/cst05/docs/cp/siv/iv.14.pdf, látogatva 2017.05.10.
A. Berecz és Gy. Seres: „Mobilizing e-learning”, in Journal of Applied Multimedia 2./VIII./2013, Journal of Applied Multimedia 2./VIII./2013, Kiadó: Neumann János Számítógép-tudományi Társaság, Multimédia az oktatásban szakosztály, 2013.08. en: pp. 53–62. ISNN: 1789-6967 http://www.jampaper.eu/Jampaper_E-ARC/No.2_VIII._2013_files/JAMPAPER130202h.pdf, látogatva 2017.05.10.