admin 2018. június 8.
Az európai országok a mobiltanulásban véghezvitt eredmények szerint négy szintbe sorolhatók [1]:
1. szinten levő Egyesült Királyságban a mobiltanulásnak legalább négy szolgáltatási területe van: az általános és középiskolák, az egyetemek, a kormányzati szervek és a céges területek.
2. szinten tizenhat ország található, amelyekben főként az Európai Bizottság által finanszírozott projekteket futtatnak (Ausztria, Bulgáriában a Plovdivi Egyetem, Ciprus, Csehország, Dánia, Finnország, Magyarországról a Budapesti Corvinus Egyetem, Írországban az Ericsson Education Ireland, Olaszországban sok egyetemi és kormányzati kutatóközpont-projekt, Hollandia, Norvégiában az NKI, Portugália, Szlovákia, Szlovénia, Spanyolország, Svédország).
3. szint hét EU-s országa az első lépéseket teszi a területen (Észtország, Franciaország, Görögország, Lettország, Litvánia, Málta és Lengyelország).
4. szinten három EU-s ország van, ahol alig vagy semmilyen tevékenységet nem jegyeztek fel az m-learning terén (Belgium, Luxemburg, Románia).
Források
- G. Kismihok, Bevezetés a mobil tanulásba, 227828-CP-1-2006-1-IE-MINERVA-M,