Az e-oktatási környezetekre fókuszálva is gyakran készítenek modelleket. Ollé (2013) az oktatási környezetek egy tipológiáját, illetve az oktatásmódszertani stratégiáknak az osztályozását az alábbiak szerint adja meg [1]:
Instruktív modell: Ahogy a többség az e-learning keretrendszereket (például a Moodle-t) használja.
Tevékenységközpontú: Egyéni tevékenység, szemé-lyes tanulási környezet (Personal Learning Environ-ment, PLE), közösségi interaktivitás (web 2.0, social media) stb. jellemzi.
Nyílt oktatás: Például MOOC (Massive Open Online Course).
Virtuális oktatás: Például Second Life.
Az oktatásmódszertani stratégiák korszerű oktatási környezetekben konkrét képzések esetén keverednek, így a hibrid oktatás felhasznál offline, online, virtuális elemet is.
Ezen környezeteket, technológiai megoldásokat tíz szempont szerint jellemzi [1]: oktatási kultúra, oktatás-szervezés; tanulói szerep; tanári szerep; információáram-lás és kommunikáció; oktatási tartalom; értékelés, visszacsatolás; tanulásszervezés, differenciálás; előnye, optimális alkalmazása; hátránya, az alkalmazás kockázata; jó gyakorlatok.