A Fordnál kifejlesztett 8D módszer a problémamegoldás folyamatát adja meg. Kiindulópontja a válságkezelés forgatókönyveihez hasonlóan a csapat összeállítása és a probléma leírása. Elsődleges tüneti kezelés indul. Ez után következik a probléma feltárása, amikor a kárenyhítés már megkezdődött. Majd rátér javító intézkedések megtételére. Utolsó lépésben gratulálnak a csapatnak.
D0 Problémajelenség érzékelése, azonosítása
D1 Problémamegoldó csoport felállítása
D2 Probléma megfogalmazása, leírása
D3 Ideiglenes, azonnali intézkedések megtétele a probléma, hiba hatásának lehatárolására
D4 Okok felderítése, elemzése, megoldási lehetőségek meghatározása, megoldáspróba
D5 Javító intézkedések meghatározása az ellenőrzési tervekkel együtt
D6 Javító intézkedések bevezetése
D7 Megelőző intézkedések meghatározása és bevezetése a probléma újabb előfordulásának megakadályozására
D8 Csoport munkájának értékelése