Sablon az ontariói felsőfokú intézmények online tanulási stratégiájának tervezéséhez
A Kanada délkeleti részén elhelyezkedő, legnépesebb és második legnagyobb területű Ontario tartományban széles körű konszenzussal született meg sablon a főiskolákon és kollégiumokban történő online tanulási stratégia tervezéséhez [1].
Az ontarioi intézmények többségének megközelítése a „Thousand Blossoms Bloom” volt. Az olyan eszközök használatával, mint például az itt bemutatandó sablon, az intézmények stratégiájuk fókuszát áthelyezhették az online tanulásra.
A sablon célja az volt, hogy ellenőrzőlistájával és példáival segítséget nyújtson a karok, az adminisztrátorok és az akadémiai vezetők bevonásához olyan stratégiai fókuszú, mélyreható beszélgetések során, amelyek az intézményen belüli online tanulás alaposan kidolgozott tervéhez vezetnek.
Mielőtt a dokumentum a stratégiai területekhez rendel megvizsgálandó és megválaszolandó kérdéseket, valamint felelősöket, rákérdez: Van-e az intézménynek világos, saját és az intézményben széles körben elfogadott víziója az online tanuláshoz? A kulcsvezetők le tudják-e írni a tanítás-tanulás szempontjából, hogy mit fognak másképp tenni 5 év múlva? – ezek megválaszolása az intézményvezető feladata.
A stratégiai területek, amelyek felelőse az intézmény vezetője és vezetősége, az alábbiak voltak:
-
- Vízió az intézmény online tanulásához
- Stratégiai szabályok az online és a kevert tanuláshoz
- Mérhető eredmények
- Stratégiai vezetés
- Kormányzat
- Minőségbiztosítás
- Pénzügyi források
- Akadályok leküzdése
- Kritikus mérföldkövek
- Feladatok engedélyezése
- Legfontosabb kihívások
A kockázatmenedzsment kiemelt terület minden projekt esetén. Hogy mivel kell foglalkozni az egyes intézményekben, az a kockázatértékelésre adott válaszaikon alapul. A sablon példákat nyújt arra, hogy mivel szükséges foglalkozni ebben témakörben. A példákat az alábbi három kockázatcsoportba sorolták:
- Erőforráskorlátok.
- A tanári kar új munkahelyekkel szembeni ellenállása.
- A diákok lassan vesznek fel online programokat.
Az erőforrások áttekintéséhez is fontosnak tartották a segítségnyújtását. A legfontosabb területek itt:
- Oktatástervezés
- Technológiai irányítás
- Tanári kar fejlesztése
- Tananyag-beszerzés és szellemi tulajdon
- Operációs rendszerek változásai – regisztrálók, tanulási menedzsment, IT
- Új személyzet
- Marketing és értékesítés
- Partnerkapcsolatok és kapcsolódó tevékenységek tranzakciós költségei
- Minőségbiztosítás.
Források
- Contract North: „A Template for Strategic Planning in Online Learning in Ontario Colleges and Universities”, 2011. Látogatva: 2018.04.10.