A másik modell, amelyet példaként említek, Szegediné e-könyvek modellje, amelyben lényegi hangsúlyt kap a kompetencia alapú oktatás mellett az önálló, egész életen át tartó tudásszerzés is (lásd az alábbi ábrát). Az elektronikus tanítási-tanulási folyamatot leíró modelljének egyedisége, hogy „a tanítási-tanulási folyamat két főszereplője közötti kapcsolat az e-könyvek által jön létre, tehát az e-könyvek a tudás közvetítői, a tartalom, az eszközök és módszerek, a tanulásszervezés egységét prezentáló eszközök, a tanulási siker hordozói” [1, p. 18].
Az e-könyvek élményszerzésen alapuló, interaktív, oktatást támogató elektronikus tananyagok. Mivel készítésük fő koncepciója „az ismeretanyag egyénre szabása”, vagyis az egyéni képességek, egyéni lehetőségek maximális figyelembe vétele, ezért az ismeretanyagok közvetítése többféle módszertani megoldással történik. [1, p. 16]
Források
Szegediné Lengyel Piroska: Az e-könyvekből való e-tanulás első tapasztalatai a felsőoktatásban, Nemzeti Közszolgálati Egyetem Katonai Műszaki Doktori Iskola, 2011. doktori disszertáció, p. 143.